2014年5月28日星期三

第一次自製麵筋:甜酸齋


今日車輋學校outing, 去參觀一個製造新鮮芝士嘅地方。我終於有機會整飯盒俾佢嘞!(平時佢係回家食飯,如果揀留喺學校食就要食學校提供的膳食,不設自行帶飯)

由於預計自己將會有七個半鐘free, 所以前一晚就不停諗有乜嘢大攪作!有好多野都想整,最後揀咗玩自製麵筋!

幾年前喺V女廚房個blog見到亞V整我覺得好驚訝,生筋都可以自製?拎個麵團去洗?好搞笑又好神奇。
不過我覺得又要洗,又要炸,又要煮,好似好複雜咁,所以一直都冇諗過要試。

上星期整咗咕嚕雞,同班好友whatsapp 傾開話咕嚕肉唔用豬肉用雞或者魚塊都得,我就話用麵筋都唔錯。不過我話麵筋製作過程複雜,可能有一日我好無聊好悶都會試吓嘅。咁檸檬羊就話大家唔好同我傾咁多計,咁我就可以去整麵筋!雖然係講笑,不過都再一次挑起我條"筋"!講多無謂,行動最實際,就趁今日"day off",一於玩"洗麵筋"。

1)首先高筋麵粉500g同300g水,baking powder 1 tsp, 少許鹽混合,加約1 tsp油搓至光滑有彈性。我就用左整麵包嘅高筋麵粉,蛋白質含量13%。蛋白質含量越高越好,因為麵筋其實係麵粉中不溶於水嘅蛋白質。


2)麵團完成後,保鮮紙包好靜待一小時。(趁呢一個鐘頭等候時間,我去左一轉超級市場)

3)將麵團放入水中,洗去粉質,搓洗至水不再有白色。我睇咗兩個食譜都係話洗大約五至六次,不過我就洗左十幾廿次!唔知係唔係因為我太心急,太快換一次水。
洗出來嘅白色水,沉澱後可以用來蒸粉皮,不過我就冇咁做。


4)洗完之後,放入雪櫃雪兩小時或以上。

5)之後切件,就可以準備熱油炸。由於我的出嚟嘅時候,見到個麵筋仲好濕,我好驚炸嘅時候好恐怖, 於是我做咗一件好低能嘅事:就係用廚紙印下個麵筋,結果......張紙痴住左,搞左好耐先搣返晒出來。

我對炸嘢好有陰影,因為十年前試過炸鹹水角,隻鹹水角連油帶角飛咗出來,差D毀容!好彩後來塊面冇事,不過手腕就有一個hk$5咁大嘅疤痕, 好彩帶錶都可以遮倒下,不過我同自己講我唔會再炸有糯米粉嘅嘢,太恐怖!

今次炸麵筋,我只係用左大約2cm高嘅油,一放左落去,我就離開幾尺擔張凳企高先睇。冇我想像中啲油彈得咁勁,都算安全。


麵筋好快發大變成一個波,好似街買嗰啲生筋,不過一拎出嚟好快就縮埋扁哂。

呢個份量我最後整到24個, 比我預期中少。我先用9個嚟煮甜酸齋,其餘15個forzen, 有食譜話可以keep半年。

炸好的麵筋,煮之前要先拖水(用滾水煮一下),出返D油。

甜酸汁:
茄汁 3tbsp
米醋 2 tsp
糖 1.5 tbsp
喼汁 1 tsp
水 2 tbsp



煮到收汁便成。放涼後更加入味,大成功!

4 則留言:

  1. 犀利呀!我都想食,yummy!

    回覆刪除
    回覆
    1. 試下整啦,冇想像中難,只係花D時間啫。

      刪除
  2. 嘩嘩嘩嘩!睇相都覺得好味喎....可惜...我無7 hours free time............

    回覆刪除
    回覆
    1. 冇錯,最重要係時間。
      不過如何唔炸,做好似齋鴨腎嗰D,可能好少少。

      刪除