2014年9月3日星期三

迷你奶皇月餅


今年係我第一次做傳統月餅。


咁多年都無整過傳統月餅係因為我本身唔太鍾意食蓮蓉,以前喺香港食月餅,會揀舊最多蛋黃嘅。不過講真,就算我鍾意食蓮蓉,都唔知係依度點樣整蓮蓉。上年返 香港,買咗一個迷你奶皇月餅回來同呢度嘅香港朋友分享,一個迷你奶黃月餅上年賣港幣二十七,雖然好味,但係我覺得好貴。計落其實我可以自己整倒,所以今年 返香港嘅時候就買咗月餅模!



月餅模喺上海街買,好多鋪頭都賣大約二十蚊一個,不過比我見到有一間有套裝,可以有六個唔同花紋,仲要有車輋最鍾意嘅叮噹,老闆話成條街得佢地呢間有,五十八蚊成交,好開心!

上網搵食譜,好多人嘅做法都係跟半島酒店葉師傅的。雖然我冇食過半島酒店嘅奶黃月餅,不過亦聽聞過。而我今次就係跟米桶嘅做法,她說配方基礎亦是來自葉師傅,再加上自己細部調整。
呢個星期車輋有sports day camp, 我可以專心係廚房玩。
我分咗三日去整,第一日預備奶皇餡 (16個迷你月餅份量):
- 糖 60g
- 低筋麵粉 18g
- 吉士粉 18g
- 奶粉 18g
- 芝士粉 10g
- 煉奶 25g
- 椰漿 100g
- 溶牛油 30g
- 鹽少許 (或用有鹽牛油)
所有材料混合後蒸大約十五至二十分鐘至熟,蒸的過程,要用膠刮攪拌幾次。完成後,搓至柔軟,加入四隻蒸/焗熟的鹹蛋黃粒。



我嘅鹹蛋黃係媽咪教我直接放鹽係蛋黄上面生醃的,需時大約一星期。雖然冇真正嘅鴨旦咁香,不過就係快和簡單,還可以吧。



混合好後,用焗爐紙包好,再入密實袋,然後冰格雪藏一晚,第一日收工!

第二日預備月餅皮:
- 糖粉 60g
- 牛油 120g
- 鹽少許 (或用有鹽牛油代替)
- 蛋黃 25g
- 椰漿 25g
- 低筋麵粉 265g
做法和做曲奇一樣,先將室溫牛油和糖混合再加入其他液體,最後加入麵粉。今次量量下材料,個電子磅突然無電!好在掉轉兩粒電之後仲可以量埋最後兩樣。材料混合後要在冰箱雪一小時,呢個時候我就去了超級市場買電(因為是那隻圓形的2032電,家中沒有存貨)。

將月餅餡平均分為16份,每份20g;月餅皮每份30g。





包好後放回冰箱雪一會兒,印模前掃上少許高筋麵粉,模具亦同樣掃粉。





見到第一個月餅印出來時心情 真的很興奮!雖然不是每一個也完美,但我對這個第一次已經感到滿意。印好後須要放回雪櫃冰箱雪最少一小時才可以焗,我就雪過夜,第二日收工。


  焗爐預熱250c, 月餅掃上一層很薄的蛋液(蛋黃一隻加一小匙蛋白),焗五分鐘後取出,掃第二層蛋液,靜待十分鐘,掃第三次蛋液,入爐焗四分鐘,掃一層糖水(1:1), 最後多焗一分鐘完成。傳統紋焗起清楚過公仔模樣, 下次做冰皮,便不會出現走樣情況。(真實我係想做雪米滋)





食譜話室溫下可以放三日,放雪櫃可以放三個星期,食之前可160c焗五分鐘,放涼後一樣鬆脆,同樣好味。



星期六約了香港朋友慶祝中秋,祝大家中秋節快樂!

2 則留言:

  1. 個月餅好好味咁呀......
    咁賀中秋果日, 大家咪要整好多野食??? 有冇諗住整多D月餅?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你好似越來越早起身喎!
      今年賀中秋男女老少加埋二十人,所以我哋出街食,唔洗煮!
      今年月餅到此為止,少吃多滋味。有一刻諗過冰皮,不過又係奶皇餡,所以都係下次先。我對用月餅模做雪米滋有D興趣。

      刪除